Prowadzimy firmę

Blog z poradami z zakresu księgowości dla firm

Jak zarobić na blogu?

Jak zarobić na blogu?

Blogowanie w ostatnich latach stało się zajęciem, które nabrało nowego wymiaru. Coś, co niegdyś kojarzyło się jedynie z internetowymi dziennikami pełnymi zwierzeń nastolatków i nastolatek, dziś może być intratnym źródłem dochodu. Wielu ludzi wciąż nie wierzy, że na pisaniu tekstów na własnej platformie można dorobić się dużych pieniędzy, jednak blogerzy nieraz zarabiają zawrotne sumy. Jednym ze sposobów na spieniężenie swojej pracy w tym zakresie są reklamy umieszczone na stronie. Czy rzeczywiście przynoszą one wysokie zyski?

Reklama tradycyjna

Często wchodząc na strony internetowe można się natknąć na reklamy wspierane przez Google. Są one w dzisiejszych czasach mocno targetowane, zależą między innymi od historii wyszukiwania osoby, która odwiedza witrynę. Google jest w kwestii pozyskiwania reklamodawców monopolistą na rynku i większość blogerów, jeżeli decyduje się na ten typ reklamy, decyduje się właśnie na współpracę z Google. Tyle, że tego typu działania są dziś wyjątkowo nieskuteczne, gdyż wielu użytkowników zaopatruje się we wtyczki blokujące reklamy. Także i z tego powodu zyski z automatyzowanych reklam są dość niskie, a początkujący bloger nie ma co liczyć na jakikolwiek znaczny zarobek w tej kwestii.

Treści sponsorowane

Do treści sponsorowanych można zaliczyć ogólnie rozumianą współpracę z innymi markami. Mogą one przyjmować postać postów sponsorowanych, które mają na celu reklamę konkretnego produktu lub usługi. Najczęściej odbywa się to w formie recenzji, bloger dostaje od producenta przedmiot do testowania – na przykład kosmetyk lub urządzenie elektroniczne, następnie pisze na temat przedmiotu recenzję, oferując swoim czytelnikom własny kod rabatowy i zniżkę na opisywany produkt. Jeżeli odbiorca zdecyduje się zakupić dany przedmiot, bloger otrzymuje od firmy prowizję. Skuteczność tego typu postów w kwestii zarobków zależy od tego, czy dany bloger jest wiarygodny. Recenzowanie zbyt dużej ilości produktów i brak konsekwencji w ich zachwalaniu może skutkować brakiem zaufania czytelników, co ostatecznie przełoży się na brak zysku. Należy być zatem przy tego typu współpracy ostrożnym i dbać przede wszystkim o integralność swojej marki.

Współpraca z firmami może także obejmować wszelkiego rodzaju akcje, w tym akcje charytatywne, projekty filmowe i inne, które mogą zawierać lokowanie produktu lub służyć promocji marki dzięki rozpoznawalności blogera. Tego typu akcje mogą przynosić naprawdę ogromne pieniądze, ale są zarezerwowane tylko dla już popularnych i doświadczonych blogerów.

Podsumowanie

Wysokie zarobki z prowadzenia bloga są możliwe, jeżeli dysponuje się dobrymi i ciekawymi treściami oraz ma się pewne doświadczenie i kreatywność w budowaniu własnej marki i identyfikacji w sieci. Wiele blogerów, którzy pozyskali już wiernych czytelników decyduje się także na wypuszczenie linii własnych produktów w formie koszulek, kubków lub innych gadżetów, co przekłada się na duże zyski, jeśli strona jest popularna. Należy jednak pamiętać, że tworzenie bloga nie jest łatwym zadaniem, a ciężką pracą, która często wykracza poza standardowe osiem godzin na dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.